Potřebují církve reklamu?

Když už není poptávka po spáse člověka a Božím království, proč nenabídnout aspoň estetické hodnoty - pěkné křtiny, krásnou svatbu nebo důstojný pohřeb v prostředí kostela?

Zaujal mne reklamní poutač na oplocení dřevěného kostela Církve československé husitské v Blansku. Že by církev začala s marketingem?

Blansko

Podle jedné z definic je marketing společenským a manažerským procesem, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci a skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot (Kotler).

Dřevěný kostelík sv. Paraskivy byl původně postaven jako pravoslavný v Nižním Selišti nedaleko Chustu na Podkarpatské Rusi. Stavba kostelíku byla zahájena v roce 1601 a ukončena o 40 let později. Asi po patnácti letech od postavení přešel kostelík pod správu Řeckokatolické církve a té pak sloužil až do 20. let 20. století. V té době si obyvatelé Nižního Seliště postavili nový zděný kostel. Starý dřevěný byl odsvěcen, zůstal nepoužíván a chátral. Po vzniku první Československé republiky Státní památkový úřad vybral několik takto chátrajících kostelíků a pro jejich záchranu navrhl odkoupení a převezení do České republiky. Blanenský kostelík je jedním ze šesti kostelíků, které byly takto zachráněny (další je v Dobříkově u Vysokého Mýta, v Kunčicích pod Ondřejníkem, v Nové Pace, v Hradci Králové a v Kinského zahradě v Praze).

Blansko

(vc) - 22. 2. 2014


<Starší | tento článek | Novější>

Napsáno: 22. 2. 2014, 17:49 | Přečteno: 423x | Kategorie: Cestování | Vložil: vc |
Cekotapress | RSS | Využívá software miniRS | Styl LazyDays | Admin